Между прекъсване на веригата за доставки, недостиг на работна ръка и основен преглед на навиците за пазаруване на потребителите, пейзажът на дребно се промени напълно през последните няколко години. Пандемията доведе до нови тенденции за изпълнение на поръчки, които промениха начина, по който пазаруваме и как се управлява бизнесът.
Преди 2020 г. „веригата за доставки“ далеч не беше термин за домакинството. Сега това е съкращения за обяснение на закъснения. Преди само малка шепа магазини предлагаха доставки. Днес, дори когато бизнесът се „връща към нормалното“ (каквото и да означава това), това се превърна в очаквана и предпочитана опция.
Всъщност търговците на дребно преминаха през изстискването, като трябваше да предефинират своите бизнес модели в един непрекъснато променящ се пазар. И изглежда, че няма почивка за уморените. Очакват се редица промени и предизвикателства, докато купувачите продължават да намират опора.
4 тенденции при изпълнениете на поръчки, за които марките трябва да се подготвят
1. DTC: Вече не само за DNVB
Изпълнението директно към потребителя (DTC) непрекъснато набира популярност, особено с нарастването на DNVB (дигитално местни вертикални марки, като Warby Parker и Amazon). Разбира се, някои големи марки като Apple и Nike отиват директно към потребителите от векове. Но създаването на DTC инфраструктура може да струва много – както време, така и пари. Все пак изпълнението на DTC отбеляза голям скок след 2020 г.
2. Изпълнение, което е гъвкаво
Колко важно е да се предлагат гъвкави, хибридни възможности за изпълнение в наши дни? Е, нека просто кажем следното:
Когато клиентът каже:”Искам”, а търговецът каже “Не може”, то нормалният ход на нещата е потребителят просто да открие друг “доставчик на услугата, от която се нуждае”.
Тенденциите за изпълнение на поръчките показват повишен акцент върху гъвкавото, омниканално изпълнение, което позволява на потребителите да избират как да получават своите поръчки.
3. Персонализираната, първокласна доставка осигурява пълно изживяване
Все повече и повече марките третират доставката като част от цялостното изживяване на марката. И с право. Когато клиентите пазаруват онлайн, те не могат да видят и докоснат покупките си, докато не ги разопаковат.
Създаването на приятно, лесно, марково изживяване може да помогне за повишаване на ангажираността и да ви отличи от конкуренцията.
Как изглежда това ще зависи до голяма степен от вашия бизнес модел и стратегия за фулфилмънт. Но страхотно място за начало е проследяването на поръчките. За онлайн поръчки улеснете клиентите за достъп до информация в реално време за наличността на продуктите, състоянието на изпълнение и доставката. Предоставянето на тази информация чрез вашия собствен сайт (или още по-добре, изпращане на персонализирани актуализации по имейл или текст) поддържа клиентите ангажирани.
4. Устойчивост на последната миля
„Последна миля“ се отнася до крайната фаза на изпълнение на поръчката – последният етап от пътуването, където продуктът пристига до вратата на клиента.
Неефективността на последната миля може да представлява над 50% от общите разходи на веригата за доставки . Така че не е изненада, че се показва като тенденция за изпълнение на най-добрите поръчки. Въпреки че може да се каже много за тенденциите на последната миля, може би най-забележителният е тласъкът към зелена логистика.
Потребителите все повече избират марки с екологични бизнес модели.
Шестдесет и шест процента от потребителите обмислят устойчивостта, когато правят покупка , а 34% са готови да платят повече за сравним продукт, ако е по-екологичен.