Като собственици на бизнес, ние сме склонни да предлагаме на пазара само на платформи, с които се чувстваме комфортно. Когато възникнат нови тенденции в социалните медии, може да се почувствате, че губите почва, когато става въпрос за маркетинг. Въпреки това, всички социални медийни платформи не са изградени еднакво и в зависимост от аудиторията ви може да присъствате също както винаги. Въпреки това, това не омаловажава важността да сте наясно с новите социални медийни платформи – а именно TikTok.
Сега, нека да обсъдим какво е TikTok, кой го използва и дали е добър за продажба.
Какво е TikTok?
TikTok стартира в сегашния си вид през 2018 г. TikTok е платформа за социални медии, която позволява на потребителите да създават и споделят кратки, смилаеми видеоклипове за мобилни телефони, подобно на Instagram Reels. Както любители, така и професионални създатели могат да персонализират своите видеоклипове, като използват вградени специални ефекти, звукови ефекти, стикери и музика. Потребителите могат дори да си сътрудничат по съдържание, като създават видео на разделен екран, известно като „дуети“.
Тенденциите в това приложение обикновено варират от синхронизиране на устните и изпълнение на хореография до създаване на забавни скици. Предоставяйки безкрайно съдържание с размер на хапка, приложението стана известно със своята издръжливост.
Кой използва TikTok?
В сравнение с другите платформи за социални медии – като Facebook, Instagram и Twitter – TikTok има най-младата потребителска демография. По-голямата част от потребителите се състоят от поколение Z. Според Statista 47,4% от потребителите са на възраст между 10 и 29 години. Въпреки че ще намерите ТикТокъри на всяка възраст, младите са тези, които най-много приемат тази платформа. Според MarketWatch, TikTok наскоро достигна един милиард активни месечни потребители в световен мащаб и този брой продължава да нараства. Това накара много собственици на бизнес да се чудят: „Мога ли да продавам в TikTok?“
Кой трябва да продава в TikTok?
TikTok не е регионално заключен. Ако се опитате да продавате на тази платформа, вашето съобщение ще бъде споделено по целия свят. Ето защо, ако продавате продукт, който може да бъде закупен онлайн – особено такъв, който се харесва на потребителите, TikTok може да бъде страхотен маркетингов инструмент. Чрез демонстриране на уникална идентичност на марката и с малко креативност, можете да намерите успех сред потребителите на платформата. Въпреки това, ако вашият идеален клиент е бизнес професионалист на 40-те или 50-те години, може да имате по-голям късмет с маркетинга си на платформа като LinkedIn или Facebook.
Отделянето на време, за да разберете какво представлява TikTok, ще ви помогне да определите дали това е полезно начинание за вашия бизнес. Ние от Логикол България АД знаем как точно да намерим вашите идеални клиенти и знаем как да говорим техния език в ТикТок, а и сред останалите социални платформи. Ако имате нужда от някой, който да управлява вашите социални медии и да отваря потенциални клиенти за продажби, свържете се с нас днес!