Може би сте чували колеги да говорят за това как имейл маркетингът е мъртъв. Това е общ проблем за много маркетингови отдели.
Е, тук сме, за да ви уведомим, че не е нужно да се притеснявате, защото имейл маркетингът все още е жив.
По-долу нека разгледаме основните предимства на имейл маркетинга, които показват защо това е една от най-ефективните маркетингови тактики.
- Създаване на персонализирано съдържание.
- Събиране на обратна връзка и анкети.
- Подобряване на продажбите.
- Комуникация с вашата аудитория.
- Генериране на трафик към вашия сайт.
- Изпращане на навременни кампании.
- Увеличаване на потенциалните клиенти.
- Достигане до точните хора в точното време.
- База данни с контакти.
1. Създаване на персонализирано съдържание
С имейл маркетинга можете да персонализирате кампаниите си и да създавате насочено съдържание.
Персонализацията може да бъде толкова малка, колкото включването на името на контактa в имейла. Всъщност имейлите, които включват първото име на получателя в своята тема, имат по-висока честота на кликване от тези, които не го правят.
От друга страна, можете също да създавате индивидуализирано съдържание въз основа на сегментиране на вашата аудитория, така че да изпращате правилните имейли до правилните клиенти.
Едно от основните предимства на имейл маркетинга е, че вашето съдържание може да бъде силно персонализирано според нуждите на вашата аудитория. Вашите имейли може да имат вариации, включително различни изображения или теми, за да увеличите ангажираността. Можете дори да създавате сегментирани списъци въз основа на географски признак или нива на ангажираност.
За да имате успешна стратегия за имейл маркетинг, трябва да изпратите правилния имейл до точните хора в точното време. Това е мястото, където сегментирането и персонализирането могат да помогнат.
2. Събиране на обратна връзка и анкети
Поддържането на заинтересованост за изживяването на клиентите е много ценно, ако искате клиентите да продължат да взаимодействат, да се ангажират и да купуват от вашата марка.
Имейл маркетингът може да ви помогне да направите това. Например, можете да изпращате проучвания за удовлетвореността на клиентите, за да получите обратна връзка чрез имейл кампании.
Всъщност, това е един от най-добрите начини за изчисляване на вашия Net Promoter Score (NPS). Този резултат ви помага да разберете процента на клиентите, които са верни фенове на марката, и тези, които са недоброжелатели. С тази информация можете да измислите стратегии за подобряване на вашето клиентско изживяване.
3. Подобряване на продажбите
Докато имейл маркетингът очевидно е отличен маркетингов инструмент, той всъщност може да подобри и вашите продажби.
Всъщност 59% от търговците казват, че имейлът е най-големият им източник на възвръщаемост на инвестициите, а маркетолозите, които са използвали сегментирани кампании, отбелязват увеличение на приходите от цели 760% .
Маркетинговите кампании по имейл могат да представят продукти или услуги, да насърчават клиентите да купуват, след като изоставят количката си, или да доставят специални оферти на вашите клиенти.
Освен това 59% от респондентите в това проучване казват, че маркетинговите имейли влияят на решенията им за покупка .
Вашите имейл маркетингови кампании могат лесно да включват съобщения, за да насърчат покупка към аудитория, която е по-вероятно да купи от вас.
Освен това можете да използвате имейл маркетинга, за да автоматизирате част от процеса на продажби, което също може да помогне за увеличаване на продажбите.
4. Общуване с вашата аудитория
Като маркетолог винаги е важно да подобрите комуникацията с аудиторията си. Когато аудиторията ви почувства, че може да говори с вас, е по-вероятно да стане лоялна към вашата марка.
Само помислете – хората оценяват добрите имейли. Помислете за последния път, когато сте получили маркетингов имейл от марка, която обичате – беше ли отегчителен или ви хареса да се запознаете с последните новини около бранда? Ако това е марка, която харесвате, вероятно ви е харесало изживяването.
С имейл маркетинга можете да достигнете до повече от вашата аудитория и лесно да общувате с клиенти на марката. Освен това тези имейли поддържат ангажираността на аудиторията ви през всяко време на годината, независимо дали е спокоен или натоварен сезон.
5. Генериране на трафик към вашия сайт
Когато създавате страхотно съдържание, как го разпространявате сред аудиторията си? Най-вероятно ще им изпратите имейл.
С кампаниите за имейл маркетинг вие ще изпращате трафик към вашия сайт и ще подобрите SEO представянето му. Освен това ще поддържате аудиторията ангажирана с вашия бранд и вашия сайт.
6. Изпращане на навременни кампании
Въпреки че традиционните маркетингови кампании имат време и място, планирането и организирането им може да отнеме месеци. Дори и тогава вероятно не сте сигурни дали хората ще видят активите на кампанията Ви в точното време.
Въпреки това, с имейл маркетинга можете да създадете цяла кампания за по-кратко време, защото планирането им не отнема толкова време. Освен това можете да гарантирате, че вашата аудитория вижда имейла в точното време.
Например, можете да сте сигурни, че изпращате съдържание в точното време, като сегментирате аудиторията си.
7. Увеличаване на потенциалните клиенти
В същия дух като подобряването на продажбите, можете също да увеличите потенциалните си клиенти с имейл маркетинг. Всъщност имейл маркетингът се използва за привличане на потенциални клиенти и подобряване на реализациите.
Кампаниите за имейл маркетинг могат допълнително да квалифицират потенциални клиенти, така че вашият търговски екип да не губи време за лоши потенциални клиенти. Освен това, ако вашата компания прави оценка на потенциалните клиенти, можете да следите дали те отварят вашите имейли или се ангажират, като щракнете върху връзките в имейла си.
8. Достигане до точните хора в точното време
За да имате успешна маркетингова кампания, трябва да достигнете до точните клиенти в точното време. Да, повтаряме тази точка, защото е много важна!
С имейл маркетинга е много по-лесно да достигнете до хората, защото те винаги проверяват имейла си. Те могат да го проверят по всяко време на множество устройства, което може да подобри успеха на всяка маркетингова кампания.
9. База данни с контакти
С платформи като социални медии вие не притежавате списъка си с контакти или дори информацията, която публикувате. Обикновено съдържанието и списъкът ви с последователи са собственост на платформата за социални медии.
Само помислете – ако социалните медии изчезнат утре, колко последователи и клиенти бихте загубили?
Ето защо изграждането на имейл списък е важно за търговците. Това е списък с контакти, който притежавате и можете да взаимодействате с тях независимо от доставчика на имейл. Освен това ще притежавате и съдържанието, което произвеждате и изпращате.
Имейл маркетингът е един от най-добрите начини да достигнете до вашата аудитория. Освен това може да подобри продажбите и потенциалните клиенти. Тъй като това все още е мястото, където хората предпочитат да получават информация, можем спокойно да заявим, че имейл маркетингът не е мъртъв.
Какво може да ви предложи Логикол България АД?
Ние, от Логикол България АД, се ангажираме с изготвянето и поддръжката на актуални имейл кампании, които да постигат целите, поставени от вас. Ако не знаете дали имейл маркетингът е за вас, то можете да ни се обадите още сега или да оставите вашето запитване!
Направете ЛОГИчния избор!