Ако искате да разберете значението на дигиталния маркетинг към сегашния момент, тогава трябва да знаете, че има различни фактори, които влияят върху него. В тази статия ще ви преведем през всички фактори, но първо, нека разберем как изглежда обхватът на дигиталния маркетинг .
През 2021 г. ръстът на дигиталния маркетинг беше много драстичен. Това ни даде страхотни цифри, които се очаква да бъдат надминати през 2022 г. Тази статия ще ви даде представа за нарастващото значение на дигиталния маркетинг през 2022 г.
Обхват на дигиталния маркетинг
Обхватът на дигиталния маркетинг е много широк. Според статистиката, около 60% от населението на света използва интернет. Този процент до преди две години беше едва 40% и скокът от 20% е наистина зашеметяващ и всички може би се досещаме, че голямо участие в този скок има пандемията.
С тези числа налице е безопасно да се каже, че това е най-бързо развиващата се форма на маркетинг поради високия си обхват, видимост и измеримост на резултатите. Много скоро се придвижва към това да бъде основен фокус за всички рекламодатели.
Но как пандемията засегна тази индустрия и как тя се оказа по-силна? Нека разберем.
Значението на дигиталния маркетинг преди и след Covid-19
Пандемията Covid-19 наистина промени начина, по който бизнесите извършват операции. Поради опасения за здравето и безопасността, много фирми избраха виртуално да пуснат на пазара своите марки и също така да предприемат взаимодействия с клиенти онлайн. От хранителни стоки и лекарства до облекло, светът се прехвърли в интернет.
Нека поговорим малко за ерата преди Covid. Малките предприятия в Индия представляват около 95% от икономиката на страната. Много от тези малки и средни компании не вярваха в своите възможности, когато ставаше дума за технологии.
Въпреки това, след като пандемията Covid-19 удари света, се наложи да се адаптират. Промяната е постоянна нужда от ефективна еволюция – имаше пълна дигитална трансформация в бизнеса за една нощ. Според проучване 59% от тези компании са ускорили усилията си за дигитален маркетинг, а 66% от тях са извършват операции, обвързани с дигиталния маркетинг, които преди изглеждаха огромно предизвикателство.
Въпреки, че това се случи изключително бързо и фирмите нямаха време да се подготвят, резултатите бяха повече от добри – фирмите не само не загубиха, а обратното – отбелязаха огромен ръст по отношение на печалбите си!
Колко всъщност е важен дигиталният маркетинг?
След като обърнахме внимание на обхвата на дигиталния маркетинг и как пандемията повлия на този сегмент, сега е време да обърнем внимание на факторите, които го правят толкова успешен и важен!
По-ниски разходи
Дигиталният маркетинг, за разлика от стандартната телевизионна реклама, не изисква голямо първоначално капиталовложение, а точно обратното – нуждаете са от един профил в дадената социална мрежа, в която искате да се фокусирате. Създаването на тези профили е напълно безплатно! Разходите, които в последствие ще осъществите, е за да създадете спонсорирани рекламни кампании. Сумите тук могат да варират, но започват от незначителния 1 долар на ден!
Голяма обхватност
С дигиталния маркетинг обхватът е глобален. Следователно можете да приемате поръчки за вашия продукт или услуга от цял свят и не е необходимо да се ограничавате до една област. И в момента, в който започнете да оперирате в световен мащаб, ще усетите инерцията, която тази глобализация ще донесе на вашия бизнес.
Увеличава разпознаваемостта на бранда
Потребител, който не е наясно с вашата марка и услуга, не може да бъде и клиент. На първо място, бизнесът ви трябва да е разпознаваем. Да направите бизнеса си разпознаваем всъщност е една нелека задача особено ако боравите само и единствено със стандартни подходи като телевизионна реклама. На помощ в тази ситуация идва дигиталният маркетинг. Голямата му обхватност лесно може да превърне една безизвестна марка в лидер на пазара, позволявайки на повече хора да научат за нея!
Имидж на марката
Често хората поставят под общ знаменател имиджа и разпознаваемостта на марката – това е напълно погрешно! Имиджът всъщност се изразява във възприятието на клиентите за даден бранд. Това е изключително важно.
В този ред на мисли, дигиталният маркетинг може да представи бранда ви в най-добра светлина, което ще накара всеки, който под една или друга форма се е сблъсквал с него, да го асоциира с компания, която наистина работи за своите клиенти и техните нужди!
Измерими резултати
Едно от нещата, което прави дигиталният маркетинг изключително добър подход за развитие на вашия бранд, е че можете по всяко време да наблюдавате всяка една кампания, която пускате, до най-малкия детайл, което ще ви даде възможност да анализирате и преценявате къде и какво да подобрите.
В заключение
Въпреки и сравнително млад, дигиталният маркетинг играе огромна роля в развитието на всеки един бизнес, без значение дали говорим за малък семеен бизнес или вече наложен бранд на пазара. Подценяването на този сегмент не бива да се позволява. Обърнете му внимание още сега! Пуснете вашето запиване при нас бързо, лесно и удобно!